De plottwist

Hertog Makelaars

Van teleurgestelde kandidaat naar tevreden terugkerende klant

“Er was wel wat vraag en interesse. Na enkele bezoeken had ik 2 kandidaten die wilden kopen. Het kwam er voor hen op aan om als eerste de gevraagde prijs te bieden. De eerste kandidaat bood te weinig, waarna ik dus de verkoop afrondde met de 2e kandidaat.

De eerste kandidaat was echter ontzettend ontgoocheld over het mislopen van de aankoop en kwam dit met nadruk melden op ons kantoor. Hij hamerde erop dat hij alles zou doen om zijn droompand toch te kunnen bemachtigen en wilde alsnog de vraagprijs bieden. Helaas moest ik hem onze eerlijke procedure uitleggen, waarbij een eigenaar niet terug kan komen op zijn stappen eens het bod van een koper aanvaard wordt. Bij Hertog Makelaars zijn we gebrand op samenwerken in vertrouwen en we konden het vertrouwen van onze klanten niet verbreken.

Soms grijpen klanten net naast hun droompand. Dit is niet alleen voor hen, maar ook voor ons erg vervelend, aangezien het onze missie is om klanten gelukkig te maken met de aankoop of verkoop van vastgoed. We luisterden dan ook met veel begrip en geduld naar deze teleurgestelde klant, hielpen hem het pand los te laten en verzekerden hem dat we samen op zoek zouden gaan naar een ander opbrengstgebouw.

Enkele dagen later kreeg ik echter bericht van de eerste koper dat hij toch afhaakte en het pand niet meer zou kopen. Ik belde onmiddellijk mijn teleurgestelde kandidaat op met de melding dat hij de woning alsnog kon kopen en hij was zeer tevreden met dat nieuws. Ook wij waren blij dat we hem het pand van zijn dromen konden aanbieden. Eind goed, al goed!

De klant was zelfs zo tevreden dat hij ons een tijd later inschakelde voor de bemiddeling van een ander pand in Vilvoorde.”