Politie op kantoor

Van teleurgestelde kandidaat naar tevreden terugkerende klant

Een aantal jaren geleden mocht ik een opbrengstgebouw verkopen in Strombeek-Bever; een gebouw met 2 appartementen en een handelsruimte. 

Er was wel wat vraag en interesse in het gebouw, maar de concrete verkoop bleef eerst uit. Na 3 maanden bezoeken georganiseerd te hebben, had ik 2 kandidaten met sterke interesse. En dan komt het erop aan om als eerste de gevraagde prijs te bieden. De eerste kandidaat bood te weinig, waarna ik de verkoop afrondde met de 2e kandidaat. De eerste kandidaat was ontgoocheld over het mislopen van de aankoop en kwam dit bespreken op kantoor…Nadat ik hem uitgelegd had dat de eigenaar niet op zijn stappen kon terugkomen en het akkoord dus definitief was, weigerde hij om te vertrekken. Hij moest en zou het gebouw kopen. Ik maande hem aan te vertrekken, maar hij bleef zitten. De eerste 5 minuten begon ik zelf maar verder te werken aan andere dossiers, maar hij bleef nog steeds zitten. 

Ik vroeg: “ik moet de politie toch niet bellen om u hier weg te halen?” Nog steeds bleef hij zitten, dus belde ik de politie. Na 10min kwamen ze toe op kantoor en hebben ze hem vriendelijk naar buiten begeleid en zeiden ze al knipogend “als u hier niet tevreden bent, kunnen we u enkel aanraden om hier niets meer te kopen”

Enkele dagen nadien kreeg ik bericht van mijn koper dat hij toch afhaakte en het opbrengstgebouw niet meer wou kopen. Ik heb dan onmiddellijk mijn teleurgestelde kandidaat opgebeld met de melding dat hij het alsnog kon kopen en hij was zeer tevreden met dat nieuws.

Hij was zelfs zo tevreden dat hij ons een tijd later heeft ingeschakeld voor de bemiddeling van een pand in Vilvoorde.